14 september 2012

Kunststof plantenbakken en terraspotten schoonmaken

kunststof plantenbakken en terraspotten schoonmaken
Kunststof plantenbakken en terraspotten schoonmaken is een fluitje van een cent, zoals ik in een vorige post al een keer heb verteld. Doekje, eventueel sopje, spoelen en klaar is kees. 

Toch kan het - vooral met de mooie  witte kusntstof plantenabkken en terraspotten voorkomen, dat na een jaar of wat het stof in de fijne gaatjes van de kunststof is gekropen en dat het lijkt, alsof de pot vuil is. Dit proces is natuurlijk niet te voorkomen, want er zitten nu eenmaal deze hele fijne gaatjes in het kunststof - anders zou de pot niet mat kunnen zijn. 

Kunststof plantenbakken en terraspotten schoonmaken met de hogedrukreiniger!


Maar ook hiervoor is een heel probaat middel. Zelfs ik kan het doen - en dat zegt heel wat. Gewoon even de hogedrukreiniger uit de schuur halen. En als je toch de paden of het terras onder handen neemt, of een ander klusje in of om het huis onderhanden neemt, dan werkt één minuutje de spuit op de plantenbak zerten, wonderen. 

Deze tip heb ik van Gijsbert van terras-pot.nl. Toen ik laatst in de modeltuin op bezoek was, vroeg ik hoe het kwam dat de potten zo stralend wit waren. Ik wist namelijk, dat ze er al een tijdje stonden. Maar nu ken ik het geheim ook. En zo is het schoonmaken van kunststof plantenbakken en terraspotten bij mij thuis ook in een handomdraai gebeurd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten